Kotva

Řeznická soutěž

Naši řezničtí borci, jako jediní zástupci z Ústeckého kraje ukořistili ve Valašském Meziříčí cenné kovy! ...
Více informací

Jak na přihlášku

...

Nabídka oborů pro školní rok 2024/2025

Více informací

Jsme na youtube

Více informací v sekci O škole - Propagace školy...
Zřizovatel

Aktuality
Třídní schůzky
18.4.2024

Srdečně zveme zákonné zástupce na třídní schůzky, které se konají dne 18.4.2024 od 16:00. Rozpis jednotlivých tříd bude k dispozici na recepci školy.

Bakaláři

Instagram

Mapa webu

Poznáváme Pardubicko a Kutnohorsko

Vloženo: 4.6.2017 | Autor: Prochazka | Zobrazeno: 820x | Zatím neupraveno
V měsíci květnu jsme s žáky naší školy vyjeli na třídenní poznávací výlet. První zastávkou bylo město Mladá Boleslav, ležící na levém břehu středního toku Jizery. Má přes 44 tisíc obyvatel. Ve městě sídlí automobilka Škoda Auto. Právě sem směřovaly naše kroky.

ŠKODA AUTO a.s. je největší český výrobce automobilů, v rámci ČR má dva další výrobní závody a vlastní Střední odborné učiliště strojírenské. Jediným vlastníkem je od roku 2007 společnost Volkswagen Finance Luxemburg S. A. se sídlem v Lucemburku. Škoda Auto je dlouhodobě největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů. Prošli jsme si lisovnu a montážní linku. V rámci exkurze jsme si prohlédli i Škoda Muzeum, které vystavuje na 1800 m2 okolo 500 exponátů, včetně 46 automobilů, řady motocyklů a jízdních kol z dlouhé historie firmy Škoda Auto a jejího předchůdce Laurin & Klement.

A jedeme dál! Další zastávka Kutná Hora – Sedlec. Klášter Sedlec býval nejstarším cisterciáckým opatstvím v českém království. Dnes patří mezi unikátní památky UNESCO – je to katedrála Nanebevzetí Panny Marie a svatého Jana Křtitele. Popojdeme několik metrů a obdivujeme římskokatolický hřbitovní kostel Všech svatých s kostnicí. Po morové ráně roku 1318 bylo v Sedlci pochováno přes 30 tisíc zesnulých, dalších 10 tisíc mrtvých pojal hřbitov během husitských válek. Kosterní ostatky byly uloženy do spodní kaple kostela, kde je dle pověsti poloslepý sedlecký mnich v roce 1511 seskládal do velkých pyramid. Poslední zastávkou v historickém městě byl chrám svaté Barbory, klenot pozdní gotiky a jedna ze čtyř staveb katedrálního typu v Čechách. Spolu s katedrálou Nanebevzetí Panny Marie a svatého Jana Křtitele a historickým centrem Kutné Hory je zapsán na Seznam světového dědictví UNESCO. Nádhera této stavby dodnes svědčí o slávě a bohatství stříbrné Kutné Hory i o hluboké zbožnosti svých tvůrců. Unaveni a nabiti znalostmi jsme docestovali do Pardubic, kde jsme složili naše unavená těla v hotelu Kristl. Ubytování, večeře, únava a postel. Budíček!!!! Snídaně!

Druhý den jsme se těšili na návštěvu kladrubského hřebčína. Národní hřebčín nás přivítal v nově zrekonstruovaném areálu přímo v Kladrubech nad Labem. Čekaly nás prohlídky stájí, kočárovny, postrojovny a muzea kladrubského chovu koní. Nádhera! Poznali jsme zblízka stáje jednoho z nejstarších hřebčínů na světě, setkali se se starokladrubskými koňmi, koňmi císařů a králů, a odhalili, čím vším musí projít novorozená hříbata, než se z nich stanou chovné klisny nebo plemenní hřebci. Exkurzi umocnila i sympatická průvodkyně! Po obědě jsme popojeli dále. Zámek Žleby, vystupovat! Zámek Žleby je velkolepé romantické sídlo rodu Auerspergů, ve kterém se dodnes nacházejí rozsáhlé sbírky zbraní, luxusního nábytku a originálních předmětů denní potřeby. Zámek návštěvníkům nabízí exkurzi do každodenního života šlechty v 19. století. Kolem páté hodiny odjíždíme zpět do Pardubic na večeři. Večerní procházka městem nás zavedla na Pernštýnské náměstí, které zdobí měšťanské domy, které nesou stopy honosné pozdně gotické výstavby z počátku 16. století.

Třetí den se pomalu chystáme domů. Po snídani vyrážíme na poslední akci. Tou je návštěva výrobny pardubického perníku. Majitelka nás seznámila s historií perníku, jeho výrobou a současnou produkcí. Vyváží sladké skvosty např. do Francie, Japonska a zhotovuje zakázky pro Pražský hrad. Nejvíce jsme se těšili na ochutnávku a naše cukrářky na zdobení srdíček. A kolem poledne míříme školním autobusem na severní Čechy. Po cestě si všichni pochvalují povedený zájezd, na který nám přispěli Obecní úřad Trmice a starostka města Mgr. Jana Oubrechtové i vedení školy SŠ a ZŠ Ústí nad Labem, Keplerova 7, Mgr. Pavel Caitaml. Poděkování patří nejen jim, ale i pedagogickému dohledu, paní učitelce Mgr. J.Formánkové, Mgr. Jindře Caitamlové a panu učiteli Mgr. Martinu Prislupskému. Chvála směřuje i k řidiči autobusu Janu Málkovi, který s přehledem zvládal všechny dopravní situace.

zapsala Mgr. Jindra Caitamlová

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.